VAŽNO! NOVE RIGOROZNIJE MJERE STOŽERA CIVILNE ZAŠTITE RH

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je novu Odluku o nužnim mjerama kojima se rigoroznije ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.
Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom Odlukom su:
– zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je više od 25 osoba (umjesto dosadašnjih 50)
– svadbe do 15 osoba (umjesto 30)
– pogrebi do 25 osoba (umjesto 30), sućut se ne smije izražavati bliskim kontaktom
– privatne svečanosti do 10 osoba (umjesto 15)
– sportska natjecanja mogu se održavati samo bez gledatelja i uz pridržavanje mjera
– obustava rada noćnih klubova, kasina i automat-klubova
– ugostiteljski objekti mogu raditi do 22 sata (umjesto do 24) i na ulazu moraju imati istaknuti obavijest o najvećem broju gostiju koji istodobno smiju biti u objektu
– obveza trgovina da na ulazu istaknu obavijest o najvećem broju kupaca koji istodobno smiju biti u trgovini
– uvođenje dodatnih mjere za sve trgovine i trgovačke centre kad se očekuje veći broj kupaca ( sniženja, popusti, predblagdanska nabava i sl.)
– zabrana prodaja alkoholnih pića od 22:00 sata do 6:00 sati
– javna okupljanja i svečanosti mogu trajati najdulje do 22:00 sata
– ostala okupljanja koja nisu ograničena na 25 osoba (vjerski obredi, izložbe, kino, kazališta, sjednice predstavničkih tijela…) ograničena su veličinom prostora, i to tako da za svaku osobu moraju biti osigurana najmanje 4 četvorna metra uz strogo pridržavanje mjera i preporuka. Na ulazu u objekt mora biti istaknuta obavijest o najvećem broju osoba koje mogu biti prisutne, objekti se moraju redovito provjetravati
Poslodavci su obvezni:
- zabraniti dolazak na radno mjesto radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah
- smanjiti fizički kontakt između zaposlenika kad god je to moguće
- uvesti rad od kuće kad je to moguće s obzirom na narav posla
- uvesti klizno radno vrijeme gdje je to moguće
- organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama gdje je to moguće
- smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru
- redovito provjetravati radni prostor
Mjere se primjenjuju od 22. studenog i trajat će do 15. prosinca.
Kontrolu provedbe ove Odluke i kontrolu pridržavanja preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i stožeri civilne zaštite.
Odluka – okupljanja – 2. izmjena
Odluka – radno vrijeme ug. objekata – 1. izmjena