Pri kraju drugi Erasmus+ projekt klanječke škole
„P.I.K. za mene i moju digitalnu generaciju“ drugi je po redu Erasmus+ KA1 Osnovne škole Antuna Mihanovića Klanjec i on se s krajem ove kalendarske godine nakon 24 mjeseca uspješno privodi kraju.
Premda su ga klanječki učitelji osmislili za svoje učenike prije koronavirusa i prije potresa, ciljevi i planirane aktivnosti u potpunosti su bili u suglasju s potrebama učenika zbog obilja kretanja, igre i senzomotoričkih vježbi te razvoja digitalnih vještina. Potreba informacijskog i komunikacijskog razvoja i napredovanja učitelja i učenika i digitalizacije (koji se krije u drugom dijelu naziva projekta) posebno je došla do izražaja tijekom nastave na daljinu te im je znatno olakšala odgojno-obrazovni rad.
„P.I.K. za mene“ asocijacija je na dobro poznatu dječju igru skrivača i simbolizira više igre, druženja i boravka na otvorenom, a akronim PIK skriva riječi pokret, igru i kretanje. Polazišna točka za ovaj projekt bila je smanjiti vrijeme boravka pred različitim ekranima pretražujući bespuća interneta i uspoređujući se s neprovjerenim idolima, a povećanje učinkovitog korištenja digitalne tehnologije za učenje te istovremeno povećanje kretanja, poticanje aktivnosti usmjerene na razvoj senzomotorike i perceptivno-motoričkih sposobnosti, osmišljavanje aktivnosti za poboljšanje koncentracije, pažnje, razvoj fine i grube motorike, tjelesnu spretnost, prostorno motoričko planiranje te na taj način poticanje ne samo tjelesnog već i kognitivnog i socio-emocionalnog aspekta razvoja.
Znanstveno je dokazano da igra stvara osnovu za učenje, mišljenje, kreativnost i sve druge mentalne funkcije. A. J. Ayers prije puno godine je rekla:„Integracija osjeta koja se pojavljuje u pokretu, govoru i igri osnova je kompleksnoj integraciji koja je potrebna za čitanje, pisanje i dobro vladanje.“, a mi se u potpunosti slažemo s njom. Analize na kraju projekta pokazuju veće zadovoljstvo učenika i bolju koncentraciju i pažnju nakon vježbi i kretanja. U školi je povećan broj izvannastavnih grupa i projekata koje razvijaju perceptivno-motoričke sposobnosti, jezične kompetencije i IKT vještine.
Premda je projekt pri kraju, učitelji i stručni suradnici odlučni su nastaviti s aktivnostima i po završetku te pažljivo pratiti napredak. Bravo za naše učenike i učitelje!
U prvom je njihovom projektu na edukaciji bilo sedam učitelja, u drugom devet, a u sljedećoj projektnoj prijavi za Erasmus Akreditaciju koji su prijavili u planu su i putovanja i posjeti s učenicima. Svi se tom veselimo te im želimo da njihova prijava bude uspješna!